Jättekul (eller inte)...

Kul att man har fått veta att både internet och tv kommer stängas av på onsdag och vi flyttar ju inte förens på fredag!! Så vi kan bara kolla på svt1, svt2, tv4 och tv6. Fast vi vet inte vilken tid men jag hoppas att det inte är när klockan blir 00.00 så hejdå vi ses kanske om jag överlever två dagar utan internet och tv.

Fullt upp!

Jag har ganska fullt upp eftersom jag ska flytta om 5 dagar. Så därför hinner jag inte blogga så mycket men igår flyttade vi alla saker till förrådet. Sen på Onsdag ska vi flytta min bror saker för han jobbar jätte mycket och hinner annars inte packa upp sina saker. Vi andra i familjen flyttar på fredag. Idag ska jag baka en vit choklad kladdkaka som ni kanske får se bild på senare. Annars så händer det inte så mycket, det är sjukt varmt inne så jag typ dör. Jag sitter på golvet i mitt rum (för jag har ingen skrivbordstol) med fläkten på trean som blåser på mig. Jag har typ packat alla mina saker så har bara en liten laptop och min kamera och tv. Min garderob är nästan tom. Men nu ska jag äta lunch så hejdå!

Shopping

Idag så åkte jag till haninge centrum och shoppade lite. Jag fick med mig två linnen, en ögonskuggspalett och en mascara hem + att ni kommer få bild på tröjan som jag saknade när jag gjorde min danmark haul-video. För nu hade den kommit tillbaka från tvätten.

Linne från Gina Tricot 149kr

Linne från Gina Tricot 29kr (det var på rea och det hade kostat 149kr)

Ögonskuggspalett från Isadora, köpt på Kicks 179kr (Förlåt för att färgerna blev jätte konstiga men det var svårt att få dem att se ut som i verkligheten)

Mascara från Kubiss, köpt på In & Finn 25kr

Tröjan som jag köpte i Danmark på New yorker.

Förlåt för dem dåliga bilderna på kläderna men både mitt stativ och min fjärrutlösare ligger ner packat så jag kan inte ta några bilder på mig själv med kläderna på. Därför kommer det inte heller komma några outfit bilder förens efter jag har flyttat.

Målat

Jag kan börja med att säga att jag är ledsen för att jag inte har bloggat så bra men jag har haft fullt upp med att packa flyttlådor eftersom vi ska flytta om en vecka. Men sen har det inte hänt så mycket så jag har inte haft något att skriva om. När vi har flyttat kommer det inte heller bli bättre eftersom jag då måste packa upp alla lådor. Men när det är klart så börjar skolan och då händer det lite mer så då kommer jag börja blogga som vanligt.

Idag har jag iallafall målat om min whiteboard tavla för den hade brun ram och det skulle inte passa in i mitt nya rum så jag målade den svart. Jag har fixat nästan allt till mitt nya rum, bara en bokhylla och en matta kvar. Men nu ska jag fortsatt packa lite lådor.

Ganska bra

Min lilla shoppingtur gick ganska bra, jag köpte tapeter och två kuddfodral. Men jag tänker inte visa det nu för jag vill att det ska bli en mer överraskning med det nya rummet. Fast jag vet inte när vi ska sätta upp tapeten så den kanske inte sitter uppe precis när vi flyttar. Men nu ska jag titta på lite serier och sen typ sova. Måste även fixa min nagel som gick sönder så e typ helt konstig. Hejdå!

Tapeter

Nu ska jag åka till rusta och kolla efter tapet till mitt nya rum. Vi ska även gå in på jysk och kolla på överkast och sen handla mat på city gross. Jag hoppas jag hittar något fint.

Blandade bilder från Semestern

Två bilder som jag tog på vägen ner till Köpenhamn

En bild jag tog på en random strand

Bilder från ett Fiskmuseeum i Hirtshals

Det är en Klumpfisk

Bild tagen på de vandrande sanddynorna

Bilder tagna på Grenen

Bilder tagna på Palmstranden

Bilder tagna på Universeum i Göteborg

Bilder från Aalborg Zoo

Här kommer några bilder från Aalborg Zoo som jag var på i Danmark.

Haul: Danmark & Göteborg

Här kommer den andra haulen från min semester. Här visar jag allt jag köpte i danmark och i göteborg. Hoppas ni gillar den.

Edit: Videon finns på min youtube kanal

Packa och slappa

Idag har jag packat lite saker men annars mest slappat och kollat serier. Imorgon ska vi åka och kolla på den nya lägenheten. Jag hoppas att jag hinner redigera den andra haulen ikväll men det är inte säkert.

Jag har hittat en sjukt bra ny serie som heter Jane by design. Den handlar om en tjej som går i high school samtidigt som hon jobbar som assistent till en mode designer. Fast dem tror att hon är vuxen och har gått ut skolan. Sen har hon problem med kompisar, killar som alla tonårs filmer/serier.

Ullared haul!

Här kommer ullared haulen där jag visar allt som jag köpte när jag var i ullared på gekås.

Edit: Videon finns på min youtube kanal

På väg hem :)

Nu sitter jag i bilen på väg hem. Vi kommer komma hem vid sex/sju. Och imorgon hade jag tänkt spela in två haul videos, en med allt jag köpte i Danmark och Göteborg och sen en med Ullared sakerna. Så förhoppningsvis kommer dom imorgon annars på lördag (det bror på om jag hinner redigera dem). Men ni kanske får lite bilder ikväll annars imorgon. Jag längtar sjukt mycket efter min säng hemma för sängarna jag har fått sovit i på semestern var inte dom skönaste. Men nu ska vi stanna och äta lunch och sen fortsätta vår väg hem.

Outfit 9

T-shirt från Gina Tricot
Shorts från Gina Tricot

Ullared

Idag var jag på Ullared och det var superkul! Vi åkte från Göteborg och det tog typ en och en halvtimme. Sen gick vi runt där och åt lunch där. Vi var där inne på gekås i typ tre och en halv timme. Vi gick runt på outlet affärerna som finns utanför och sen åkte vi till hotellet i Varberg där vi ska bo i natt. Imorgon åker vi hem fast vi ska gå runt och titta lite i Varberg först. Just nu sitter jag och tittar på so you think you can dance. Det är awesome!!!!

Mina Smycken

Detta är smyckna jag har med mig.

Tre par plopp örhängen, ett par silver örhängen och en ring.

Outfit 8

Tröja från Bikbok
Jeans från Hollister

Outfit 7

Linne från Bershka
Shorts från Hollister

Universeum

Idag ska v gå på universeum som är ett jätte roligt ställe där dom har en tropisk regnskog och massor av coola djur + att dom har experiment som man kan göra. Nu sitter vi iallafall vid frukosten som var jätte stor och mumsig.
På bilden så ser ni stranden som vi var på i Danmark.

Dag 7

Idag åkte vi båten från frederikshavn till Göteborg. På båten köpte jag lite godis bara. Sen när vi kom fram åt vi lunch och gick runt på stan eftersom vi inte fick checka in på hotellet. Jag köpte fem saker som ni får se när jag kommer hem. Nu har vi checkat in på hotellet (som är jätte fint) och ska snart gå ner och äta middag. Imorgon ska vi gå på universeum och i övermorgon ska vi till Ullared!!!!!!!! Sen på torsdag så kommer jag hem :)

Dag 6

Igår hann jag inte blogga för vi gjorde så mycket saker. Först åkte vi till "den vandrande sanddynen" som är ett berg av sand som typ flyttar på sig (?). Sen åkte vi till en kyrka som har sjunkit ner i sanden där åt vi även glass. Efter kyrkan åkte vi till Grenen som är den högsta punkten på skagen, där två hav möts. Vi åt lunch där också. Sen gick vi efter hela stranden och jag fotade brännmaneter. När vi hade kommit tillbaka till bilen åkte vi till en jättefin strand med palmer och var där och badade m.m. Sen åkte vi till hotellet och åt middag. Efter middagen gick vi till hamnen och åt glass. Det tror jag var allt som hände igår. Jag skriver ikväll om vad som har hänt idag och så kanske ni får någon bild eftersom blogg.se appen funkar nu :)

Outfit 6

Linne från H&m
Shorts från New Yorker

Ny Bokhylla

Två dagar innan vi åkte på semster så var vi på ikea och jag köpte en bokhylla, den ser ut så här.

Den kommer från Ikea.

Outfit 5

Linne från Cubus
Shorts från Gina tricot

Dag 5

Idag har vi varit på två museum,Skagen museet och ett fisk museet i Hirtshals. Skagen museet var jätte tråkigt men dem hade god mat. På fisk museet hade de en jätte äcklig fisk som typ hette klumpfisk. Den var jätte stor och ful! Ni får se bild p åren när jag kommer hem men om ni inte orkar vänta så googla på klumpfisk. När vi var klara på fisk museet så åkte vi tillbaka till hotellet och åt middag. Sen gick vi en promenad ner till hamnen och kollade lite. Det var jättefint där. Imorgon ska vi åka till en strand, någon kyrka och någon plats där typ två hav möts. Men nu ska jag läsa lite i min bok och kolla lite bloggar och sen sova.

Outfit 4

Linne från Lindex
Shorts från Gina Tricot

Dag 4

Idag har det regnat hela dagen. Men vi åkte till färjan och fick vänta i typ en halvtimme sen åkte vi på färjan och gick och satte oss vid ett bord. Vi gick och handlade lite fika och sen satt vi där. Det tog typ en timme med båten. När vi åkte av så åkte vi till ett zoo, där gick vi runt med paraplyer i regnet och kollade på djuren. Jag fick jättebra bilder på djurensåsom jag visar när jag kommer hem. De ända djuren vi inte fick se var lejonen och tigrarna för de ville inte va ute i regnet. Vi åt lunch där också. När vi hade kollat på alla djåtgick vi till bilen och åkte till det nya hotellet och här sitter vi nu och ska snart gå och äta middag. Nu är vi i Skagen och ska vara här i två dagar.

Outfit 3

Klänning från H&m

Dag 3

Jag glömde att blogga igår så jag bloggar nu istället. Igår shoppade vi lite och jag köpte ett par converse och lite mer saker från Sephora. Vid kanske fyra åkte vi till lousiana som är ett konstmuseeum. Vi åt middag där och sen åkte vi till "den lilla sjöjungfrun" och åt glass. Idag var jag tvungen att gå upp halv sju (!!) för att vi ska åka till båten för att åka till skagen. Så nu har vi ätit frukost och sitter på rummet och ska snart gå till bilen. Hejdå!

Min Sminkväska

Nu tänkte jag visa vad jag har med mig från smink på resan.

Såhär ser min sminkväska ut, den kommer från oilily.

I facket på framsidan har jag tops och pads.

Detta är sminket jag har med mig!

Outfit 2

Tröja från H&m
Shorts från Bikbok

Dag 2

Idag har vi shoppat, jag hittade fem saker (tror jag). Vi gick in på Sephora och jag gick runt där i typ en halvtimme och försökte bestämma mig vad jag skulle köpa. Men vad jag köpte får ni se när jag kommer hem. När vi hade gått runt på stan hela dagen så gick vi tillbaka till hotellet och laddade om för middagen. Vi var så trötta på att gå så vi tog en taxi till en resturang och där åt vi middag. När vi var klara gick vi till torget och tog en cykeltaxi hem, det var första gången jag åkte det men det var väl ganska okej. Men nu ska jag duscha och sen sova. Imorgon ska vi gå på museeum och kanske shoppa lite mer. God natt!

Outfit 1

Klänning från H&m

Första dagen

Idag började våran resa och den bestog mest av att sitta i bilen. Vi åkte till köpenhamn, vi åkte hemifrån vid 10 och kom fram vid 19.30. Då checkade vi in och sen gick vi ut på stan och åt middag. Imorgon ska vi gå på stan och shoppa och kanske gå på ett museeum. Men nu ska jag sova för jag ska upp vid halv nio.

Ny Tröja

Igår när jag var i stan så köpte jag en tröja från Cubus.

Den har som ett "hål" i ryggen men det syns inte så bra på bilden. Den kostade 199kr.

Info om resan

Imorgon åker jag på semster till Danmark. Men jag ska försöka göra inlägg från ipaden varje kväll. Jag kommer även göra tidsinställda inlägg så det kommer komma upp en outfit varje dag (med det som jag har packat). Jag kanske inte har på mig just det på den dagen men när ni har sett alla outfits så har jag haft på mig alla. (om inte vädret ställer det så man har jeans istället för shorts). Sen kommer det även upp lite andra inlägg men inte varje dag (det får ni se, vad dom handlar om alltså). Så ni får ha det bra. Hejdå!

Stan + packa

Idag ska jag till stan och köpa det sista inför resan. Sen när jag kommer hem så måste jag packa, så kommer inte kunna blogga så mycket idag. Jag ska även försöka hinna göra lite tidsinställda inlägg till er. På resan ska jag försöka blogga varje kväll, men det kommer bli utan bilder för jag har bara ipaden att blogga ifrån. Men nu ska jag fixa mig så att jag kan åka till stan.

Trött

Igår så somnade jag inte förens två och så skulle jag upp åtta. Men jag försov mig så jag vaknade halv nio och vi skulle åka nio så jag hann inte blogga. Men vi åkte iallafall och klippte oss (jag klippte bara topparna). När vi var klara hos frisören åt vi lunch och kollade lite i butiker. Jag såg en jätte fin klänning men den passade inte, men sen åkte vi till mina kusiner och firade honom för han fyllde 5 år. Vi fikade och satte upp studsmattan som han fick i present. Vi lekte lite och sen var det middag och sen lekte vi mer (jippie). Vi åkte hem vid halv elva och kom hem vid elva. Imorgon vid jag inte vad som händer men kanske ikea. Men nu ska jag sova så god natt!