Snökaos och studiedag

Idag så vaknade jag vid tio eftersom vi hade studiedag idag, jag kollade ut genom mitt fönster och såg att det var typ 20 cm nysnö på marken och snö i hela luften. Då var jag sjukt glad att jag hade studiedag. Jag åt lite frukost och sen bakade jag delar till ett pepparkakshus. Sen var jag tvungen att gå ut.... Så jag och mamma gick ut för att gå och handla det var as kallt och jag såg inget eftersom så fort man tittade upp så fick man snö i ögonen. Efter typ 1 timme så kom vi hem och mina ben var helt genomblöta och jag frös så jag fick byta byxor. Då åt vi lunch och sen bakade jag lite vanliga pepparkakor. När jag hade bakat upp hela degen så bakade jag och mamma chokladfondanter eftersom pappa fyller år idag och vi skulle ha det istället för tårta, de blev jätte goda.  Sen medans mamma lagade middag så hjälpte pappa mig att sätta ihop pepparkakshuset för det är lite svårt att hålla i samtidigt som man ska lägga på kristyr. Vi åt middag och det var gott sen diskade jag och nu sitter jag vid datorn. Jag är fett trött och ska snart gå och duscha, imorgon är det skola som vanlingt (om nu bussarna börjar gå igen så man kommer dit). Vi får höras senare men nu får ni två bilder från snön som jag fotade imorse.


Så såg det ut utanför mitt fönster


En närbild på fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0