Skärtorsdagen

Idag är det skärtorsdagen (alltså en vanlig torsdag typ). Idag har jag inte gjort så mycket, jag gick och köpte en sy tråd till en klänning som jag ska sy om och så köpte jag en ny dricka som var jätte god. Annars så har jag dammsugit lägenheten och målat naglarna. Har även packat eftersom jag åker till mormor imorgon. Men nu ska jag packa det sista och sen bara slappa, jag ska försöka blogga hos mormor men kan bara mobil blogga därifrån.

Första dagen på lovet

Idag är det första dagen på påsklovet. Det är såå skönt att slippa gå upp tidigt och åka till skolan. Jag tror jag bara ska ta det lungt idag och njuta av första dagen. Än så länge har jag hunnit gå upp, gjort gröt och ätit till frukost. Nu ska jag nog kolla på lite serier och sen typ duscha. Sen ska det bli lunch också. Men vi hörs senare, jag hoppas att bloggningen kan bli lite bättre nu när det är lov.

En bild från Earth Hour

Detta är en av bilderna jag tog på earth hour i lördags

Måndags shopping

Nu var det måndag igen och jag var i skolan och det var väl som det brukar. På näst sista lektionen så åkte halva klassen (inklusive mig) till ungdomsmottagningen. Så pratade dom om typ vad dom gör osv. Efter skolan följde jag med Olivia till centrum och där köpte jag två saker från New Yorker. Sen gick vi runt och pratade lite och sen åkte jag hem. När jag kom hem så satt jag vid datorn lite och sen lagade jag middag, jag gjorde våfflor eftersom det är våffeldagen idag. Men nu får ni se bilder på det jag köpte.

Linne med spets 169 kr, New yorker

Tunn sommar "jacka" 169 kr, New Yorker

2 dagar kvar till lov!!

Idag är det söndag och jag har inte gjort mycket idag. Jag tog fler bilder igår på earth hour som jag ska redigera så får ni se dom typ imorgon. Imorgon är det även måndag och skola igen. Men det gör inte så mycket eftersom det bara är 2 dagar kvar till påsklov i typ 1 och en halv vecka. På lovet ska jag sova!! Ska bli så skönt att äntligen få sova länge och ta det lungt. Men nu ska jag fixa lite inför imorgon och sen kolla på tv.

Bild repris från fjällen

Earth hour

Nu är det lördag och jag sitter med alla lampor släckta eftersom det är earth hour. Annars idag så var jag och kollade lite i affärer och fikade med mamma. Men nu ska jag fortsätta och sitta här och ha mysigt.

No nationella, klart!

Idag hade vi den sista delen på nationella i No. Det kändes skönt för då har man mindre prov kvar. Hoppas det gick bra, vi labbade idag och jag tror det gick bra. Nu sitter jag och kollar lite på tv och ska snart gå och duscha. Imorgon är en lång dag, jag slutar fyra och det är jobbigt. Men vi har bara 4 skoldagar kvar till påsklov så det är super skönt. Men nu ska jag gå, hejdå!

Home alone

Idag är det måndag igen och tillbaka till skolan. Tur att det inte är allt för långt kvar till Påsklov. Efter skolan så åkte jag hem och åt mellanmål och tittade lite på tv och nu har jag precis ätit middag (som jag själv lagade) och diskat. Ska nog kolla på lite serier eller någon film och kanske plugga lite nu. Så vi hörs senare.

Dagens shopping

Idag gick jag ut lite och kollade i affärer. Jag hittade två saker som jag köpte + en klänning som jag inte vet om jag ska köpa senare.

Nagellack från H&m, 40kr

Linne från H&m, 129kr. Det har typ spets fram och sen en öppning i ryggen

Helg!

Idag är det lördag och det är skönt. Jag har inte gjort så mycket idag, vaknade vid 13 av att telefonen ringde. Gick då upp och åt lunch och sen har jag mest suttit och kollat på serier. Har även målat naglarna och för en gångs skull tänkte jag att ni skulle få en bild på det. Imorgon tror jag att jag ska gå och kolla lite i affären men jag vet inte.
Det har inte hänt så mycket denna vecka. Hade massor i skolan så hann inte blogga, eller ha något liv överhuvudtaget typ. Det var väl igår som det hände mest saker som jag skrev innan.
Nästa vecka vet jag inte vad som händer mer än att vi har nationella på tisdag och onsdag, i No. Men nu ska jag gå så vi hörs senare.

Gårdagen

Igår så åkte jag och några kompisar till Ikea efter skolan för att köpa/äta kanelbullar. Det tog typ 1 timme och 20 minuter att åka dit. När vi hade kommit dit så åt vi kanelbullar och satt och pratade, sen efter typ 30 min så var jag tvungen att åka hem för lite släkt skulle komma till oss.
Så då åkte jag hem och sen vid 19 så kom min bror, hans fru och mina kusiner. Vi åt en jättegod middag som min andra bror hade lagat och sen fikade vi och firade min bror som fyllde år. Sen satt vi där och pratade och sen åkte dom hem. Då var jag typ sjukt trött så gick och la mig nästan direkt.
Det var trevligt så vi borde göra det fler gånger.

Bild på en kanelbulle (inte från Ikea men ändå)

Shopping - Köpenhamns flygplats

Detta var dom två sakerna som jag köpte när jag var på Köpenhamns flygplats.

Victoria secret - Body Mist i Love Spell (luktar super gott)

Skor från Pieces

Sjuk

Idag är jag hemma från skolan för jag har blivit sjuk. Så nu ligger jag här på soffan med tusen näsdukar typ. Det var jätte kul i går, jag köpte två saker som ni får se i ett annat inlägg. Ni kommer även få ett inlägg om själva resan. Nu får ni bara en lite smygtitt på va jag köpte.

Danmark och tillbaka

Idag så ska jag flyga till danmark och tillbaka, för att jag har aldrig flygit och då vill jag ha gjort det innan vi ska på klassresa till kroatien. Så då ska jag och pappa flyga dit idag, gå runt lite på flygplatsen, shoppa lite, äta middag och flyga hem. Hoppas det går bra. Vi hörs senare för nu måste jag fixa mig klart.

Fredag!

Idag är det fredag och även internationella kvinnodagen. Vi hade matteprov som första sak på morgonen, var sjukt trött men hoppas det gick bra. Sen var det ganska lungt i skolan tills mentorstiden då blev det lite kaos så då fick vi prata massor och efter det så var det lunch. Resten av dagen var sen lagom tråkig.
Efter skolan åkte jag, Olivia och Alva till stan för att dom skulle till någon affär. Jag följde med och vi hade kul. När jag kom hem var jag sjukt trött så satte mig vid datorn och kollade lite serier och sen var det mat. Efter middagen var jag ännu tröttare så jag la mig och sov på soffan typ 1 timme. Då väckte min pappa mig och sa att vi skulle äta jordgubbar, dom var mumsiga. Så nu sitter jag här och är ganska pigg och kollar på serier. Det är i alla fall skönt att det är helg så man får sova imorgon.

Blandad shopping

Nu tänkte jag visa lite blandade saker som jag köpt denna vecka.

Topplack 99kr på Kicks

Freebra 100kr

Vi fick våra klasströjor denna vecka!!

När vi beställde tröjor beställde jag även mjukisbyxor

Resultat från dagen

Detta var vad jag bakade idag och fick ta med hem.

Chokladbiskvier, semlor och bulllängd (vi gjorde ju såklart mer men detta var vad som man fick ta med hem)

Prova på dag

Idag ska jag inte till skolan, eller inte min skola iallafall. För jag ska till ett gymnasium på prova på dag. Ska bli fett kul. Börjar inte förens halv nio och den är mycket närmre än min andra så ska inte gå förens 8. Vi inte riktigt när jag slutar men jag tror inte det är så sent. När jag kommer hem så ska jag fortsätta skriva på lite arbeten som vi ska lämna in snart. Sen kanske jag skulle möta Olivia en liten stund också. Men nu ska jag fortsätta att göra mig i ordning. Vi hörs senare.

Hemma igen och snart slut på lovet

Nu är jag hemma igen, vi kom hem vid typ halv fem och sen dess har jag hunnit packa upp, ätit middag, redigerat lite bilder och kollat på lite serier. Imorgon ska jag ta det lugnt och sova. Men nu säkert bara för att jag vill sova länge kommer jag säkert vakna tidigt och va pigg, jag har ju vaknat vid åtta i en vecka nu.
Min vecka i fjällen har iallafall varit superbra, men nu ska jag kolla lite mer serier och sen kanske gå och sova.

Bilder från fjällen

Här kommer lite bilder på lite is saker vi hittade i fjällen.

Hem imorgon

Nu sitter jag här med Olivia i sängen och ska snart äta middag, den sista middagen i fjällen. För imorgon åker vi tillbaka till Stockholm igen. Veckan har varit jättebra, det har varit fint väder och bra backar. Har haft superkul med Olivia. Vill inte åka hem, det är så mysigt här. Vill inte tillbaka till skolan och alla prov och läxor. Mycket skönare att åka skidor och dricka varm choklad här. Ni får en bild på solen som jag tog idag i backen och sen får ni fler bilder när jag kommer hem. Hej då!