Recension: Tee Tree Toner Tab

Igår testade jag Tee Tree Toner Tab från Lush och detta är vad jag tyckte om dom.

Hur använder man dom?: Man kokar upp lite vatten och låter det svalna så man inte bränner sig men det ska fortfarande ånga. Sen häller man det i en skål och släpper ner toner taben. Då börjar den lösas upp och då sätter man sig med ansiktet över skålen och lägger en handduk över huvudet så att ångan mest kommer i ansiktet. Där sitter man i 10-15 minuter med ångan som ångar i ansiktet.

Vad gör den?: När ångan kommer upp i ansiktet öppnar den porerna och med hjälp av toner taben som innehåller tee tree olja så renar den ansiktet. Så den är jättebra att ha innan man lägger ansiktsmask för då är porerna öppna och då fungerar ansiktsmasken bättre.

Vad tycker jag om produkten?: Jag tycker den fungerar jättebra fast det blev ganska varmt under handduken så ibland är man tvungen att lyfta handduken och ta frisk luft. Jag tyckte att den renade jättebra och jag använde även en ansiktsmask efter så nu är mitt ansikte super lent och fint. Den är ganska billig fast den räcker bara en gång, MEN om man väntar tills vattnet svalnar så kan man använda det som ansiktsvatten i 4-5 dagar efter. Så det är ett stort plus!

Skulle jag rekommendera denna produkt?: Japp

Vad kostar den?: 17 kr/ per tablett

Var kan man köpa den? Man kan köpa alla Lush produkter på Lush.se och så har dom några butiker runt om i sverige (och utomlands). Ni kan gå in på lush hemsida för att se exakt vart butikerna ligger.




Varför är Lush bra?: Lush är ett företag som bara har handgjorda shampoon, tvålar, ansiktssaker m.m + att dom precis har börjat sälja lite smink. Dom har även bara "bra" saker i sina produkter. Dom försöker även att inte ha så mycket förpackningar så det ska bli mer miljövänligt. 
Detta står om Lush på deras hemsida:
"VI TROR… På att göra effektiva produkter av färska*, ekologiska* frukter och grönsaker, de finaste eteriska oljor och säkra syntetiska ämnen." 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0