Film, Film, Film

Jag vet jag e dålig på att uppdatera! Men idag har jag varit i haninge centrum med mamma typ kollat lite. Sen när jag kom hem tittade jag på film Bekännelser om killar kyssar och katter SKIT BRA. Och igår såg jag på The Lizzie Mcguire movie OCKSÅ SKIT BRA och imorgon ska jag se på Allt för min syster. typ en film vecka. Juste i förrgår (söndag) såg jag på Att göra en pudel på kanal 5 också bra men inte skit bra. Imorgon ska jag även till en garn affär i VH och kolla på vallavägen i haninge för brosan ska kanske flytta dit. Men nu måste jag gå och jag lovar att uppdatera om filmen och om jag köper något.



 Idag (Visst e hon lik Claudia Galli från Let's dance?)

Bekännelser om killar, kyssar och katter
Georgia är snart femton år och i stort sett vuxen! Hon har spanat in den nya killen på skolan, den ”underbara sexguden” Robbie som spelar i bandet the Stiff Dylans. Tyvärr dejtar Robbie redan Georgias värsta fiende: den blonda och perfekta Lindsay. Med hjälp av sina välmenande men ovetande föräldrar, den moderiktigt klädda katten Angus och sitt tjejgäng the Ace Gang bestämmer Georgia sig för att sätta sina galna planer i verket för att fånga en kyssvänlig pojkvän och fira den bästa födelsedagen någonsin!

 Igår

The Lizzie Mcgurie Movie
Den blyga och lite bortkomna collegetjejen Lizzie (Hilary Duff) har inte direkt pluggets bästa självförtroende - hon klarar inte ens att hålla tal på skolavslutningen. En dag åker Lizzie och hennes klass på skolresa till Rom.


 I förrgår

Att göra en pudel
Rita lever ett inrutat liv. Hon arbetar på en hundsalong på söder i Stockholm och all sin lediga tid ägnar hon åt sin styvmor, Edith (Lena Nyman), som är sjuklig och mycket krävande. Nu närmar sig Ritas 30-årsdag och hon drömmer om en förändring. Men Edith är rädd för allt som är annorlunda och vägrar att släppa in hemtjänsten. Ritas chanser att komma ut och förverkliga sina drömmar tycks vara lika med noll.

 Imorgon

Allt för min syster
Vad håller ihop en familj? Nick Cassavetes, regissören till "Dagboken" och "John Q", visar återigen sin känsla för berättelser om djupa mänskliga relationer i denna inspirerande film om en kärleksfull familj - utmanad och förenad - av ett barns sjukdom. Cameron Diaz, Abigail Breslin, Alec Baldwin mfl skapar en fantastisk känsla i berättelsen om 11-åriga Anna Fitzgerald, född för att vara donator till sin leukemidrabbade äldre syster, men som till slut kräver rätt att bestämma över sin egen kropp. Hennes kamp för frihet att välja kanske splittrar familjen eller, är det första steget mot verklig tillgivenhet, värdighet och vad det betyder att vara en familj.

Juste iförrgår såg jag även Allt flyter också väldigt bra

 I förrgår

Allt Flyter
En vild svensexa och ett svidande nederlag i innebandy väcker Fredriks passion för manligt konstsim. Han försöker övertyga sina gamla polare att börja simma, då det finns en chans att få tävla med laget i VM. Men vägen dit är allt annat än enkel. Måns Herngrens nya film är en komedi med ”underdog-tema” som handlar om manlig vänskap, omvänd könsdiskriminering och familjerelationer som sätts på riktigt hårda prov.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0