Kroatien

Söndag: Vi träffades vid skolan och åkte till Arlanda. Vi checkade in och gick sedan runt och kollade runt lite på arlanda. Sen gick vi på planet och började flyga mot Göteborg (där vi skulle mellan landa). Det gick super fort ner till Göteborg och sen där fick vi sitta i typ en timme innan vi fortsatte mor Zadar i Kroatien. När vi landade i Zadar var klockan ungefär 23. Där gick vi på en buss och åkte till stället där vi skulle bo. Där fick vi nycklarna till lägenheterna och sen fick några åka dit dom skulle bo, men jag (och några till) skulle bo precis där vi va så vi fick gå upp (5 trappor) till våran lägenhet. Där packade vi upp lite och sen gick vi ut lite för att försöka hitta något att äta, eftersom vi inte hade fått någon middag. Men vi hittade inget så vi gick tillbaka och sov.

Måndag: Vi vaknade ganska tidigt och gick ner till ett bageri och handlade mackor. Sen gick vi runt och kollade lite i området och kollade in stranden osv. Sen gick vi tillbaka och då hade föräldrarna varit där och lämnat frukost saker till oss. Vid 11 så var det ett informationsmöte där dom berättade lite om staden och om utflykter och sånt. När det var slut så gick vi och badade på stranden och sen gick vi till en typ pizzeria och åt lunch. Efter lunchen så gick vi till en stor mataffär och kollade vad dom hade och så köpte vi glass. När vi hade kommit tillbaka så gjorde vi oss i ordning för att åka in till gamla staden. Där inne gick vi runt och kollade i affärer och på en marknad. Köpte lite saker och sen så åt vi middag på en mysig resturang. Efter det så åkte vi tillbaka till våran lägenhet och så gick vi på en kvällspromenad.

Tisdag: Vi gick upp ganska tidigt för vi skulle åka buss till en nationalpark som hade massor med vattenfall, den hette Krka. Det tog ungefär 1,5 timme dit. Väl där så fick man gå runt på en liten trä brygga/gång(?) ibland massa vatten och det var super coolt. Sen var det några som badade i vattenfallet. När vi var klara där så åkte vi tillbaka och åt lunch. Efter lunchen så åkte vi till ett jätte stort köpcentrum och gick runt där och kollade i massor av affärer. Sen åkte vi taxi tillbaka och gjorde oss i ordning för att äta middag tillsammans med klassen. Vi åt middag med hela klassen + föräldrarna och det var super mysigt. Efter det så gick vi till föräldrarnas hus och åt chips och pratade, sen gick vi och badade.

Onsdag: Detta var den sista dagen i Kroatien. Vi gick upp och åt frukost och gjorde oss i ordning och gick till föräldrarnas hus för att ha en lektion. Sen gick vi tillbaka till vårat hus och bytte om till badkläder. Sen gick vi till stranden och var där och åt lunch där. Efter lunchen så gick vi tillbaka till vårat hus och satte på oss vanliga kläder och tog sedan en taxi till gamla stan och gick runt och kollade i mer affärer där. Vi åt glass som såg jätte cool ut, men tyvärr så smakade den inte lika gott. Sen mötte vi resten av klassen och åt tillsammans på en resturang, en tre rätters middag. Sen åkte vi tillbaka och packade allt, eftersom vi skulle åka tidigt nästa morgon.

Torsdag: Det började med att vi vaknade 9 minuter innan vi skulle samlas (07.00) så det blev ingen frukost och jätte stressigt. Vi gick ner till bussen och åkte till flygplatsen. Där checkade vi in och sen köpte jag frukost och åt. Sen satte vi oss på planet och åkte hem. Hemresan gick också super fort. När vi kom till Arlanda så väntade vi på våra väskor och sen så sa vi hej då och alla åkte hem.

Resan har varit den bästa och allt tack vare den bästa klassen! Jag har nog aldrig haft så kul som jag har haft dessa fyra dagar. För att se bilder från resan tryck HÄR